Zoals misschien bepaalde mensen al weten willen wij een aquaterra gaan maken voor toekomstige Australische wateragamen.
Wij willen dit maken van MDF platen, en het zal de afmetingen hebben: 244x122x244. Lxbxh. We waren een 200x80x200 van plan, maar aangezien we lui zijn doen we de maten van MDFplaten (nee, die zagen ze gewoon voor je, maar issie in ieder geval lekker groot).
We zijn veel aan het speuren en zoeken, en dit zal geen projectje worden wat binnen 'n maand af is. Lekker geleidelijk aan op ons dooie gemakje klussen. In mijn voorstel topic had ik al gezegd ik ben hier dankzij een tip van Laurens die vertelde dat hier veel Aussie-eigenaren waren, dus vandaar dit topic. Zo'n toch wel redelijk groot project vereist toch dat je een hoop informatie verzameld. Zo willen wij graag een waterval, zal dit ten goede zijn voor de luchtvochtigheid, en hoef er dan geen sproeisysteem meer in? Wat voor filter moet erin, en hoe gaan we die netjes wegwerken? Waar moet de ventilatiestrook, en moeten er ventilators in? En zo ja, wat voor ventilatoren mag je hier voor gebruiken (computer-fans?). Verlichting, tl plus spots? En hoe maak je dit veilig met een hoge luchtvochtigheid (er spreekt hier een leek). Achterwand (incl watervalletje), geheel met piepschuim/tegellijm/epoxy doen, geschikt? En dan mijn brein-breek-vraag-van-vandaag: kunnen wij de glazen bak/aquarium waar ze in kunnen plonzen zelf kitten (glas op maat en dan zelf een bak van maken)? En wat vinden jullie dan een mooie maat voor de bak? Ervaringen, tips, commentaar en eigen topics zijn welkom.
Aangezien de maten al wel vast staan gaan we volgende week de 6 MDFplaten halen van 244x122.
En dit is hoe het er ongeveer uit komt te zien in mijn gedachten...