Even voorstellen!!

Forum voor overige dieren gerelateerde onderwerpen.
Eduard
Paleosuchus
Antispam: Nee

Even voorstellen!!

Ongelezen bericht door Eduard » 22 mei 2022, 23:01

Ik ben Boris en ben toebedeeld aan Eduard en Jeannine en ga over een tijdje bij hun wonen, hier kwamen ze mij bezoeken en kennis maken en was ik precies 5 weken oud,
Afbeelding

Afbeelding

Hier was ik 6 weken en bij de dierenarts voor mijn chip en inentingen,
Afbeelding

Als alles goed verloopt komen ze mij ophalen op 31 Mei en zullen er nog wat foto's van mij te zien zijn :D

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Re: Even voorstellen!!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 23 mei 2022, 11:51

Top Eduard!
Knap beestje weer hoor. Ben benieuwd hoe die gaat uitgroeien tot grote beer. :G

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 24 mei 2022, 10:38

Thanks :G volgende week Dinsdag gaan we hem ophalen, zijn nu speeltjes aan het aanschaffen hebben al een halve dierentuin aan dieren geluiden :grin:

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 25 mei 2022, 11:54

M.a.w. die pup zal goed verwend worden. :D

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 03 jun 2022, 12:24

Hoi sinds Dinsdag is die hier een leuk hondje maar wat een energieke bijtnek :grin: ik kan merken dat ik dik 10jaar ouder ben! Iedere pup is anders nu zie ik dat Tors een mak schaapje was bij deze, hij gaat onze tijd volledig opslurpen, het is maar goed dat ze nog veel slapen maar daarna volle vaart :lol: We gaan ook al kleine rondjes lopen en hij loopt al mooi aan het riempje begroeten met mensen en kinderen gaat prima maar merk nu al dat ander pups [geboren in de zelfde periode] watjes zijn vergeleken met hem, als ze niets doen springt hij al blaffend een stukje naar voren om beweging uit te lokken daar schrikken die pups van :) We kunnen onze lol voorlopig goed aan met deze nieuwe rakker, komende Maandag eerste test voor mijn vriendin die dan de hele dag alleen is met hem, ik ga naar de exotische plantenbeurs [ de plaatsvervanger van Haps ] hier nog wat foto's
P1100701.jpg
P1100707.jpg
P1100731.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 07 jun 2022, 11:52

Cutie hoor! ;)

Ga je ermee naar de hondenschool?
Ik zou wel aanraden het springen naar andere honden te corrigeren zodat dit later geen problemen geeft.

Energiek zijn is geen probleem. Zo hoort een hond te zijn. :G

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 08 jun 2022, 13:13

Dank je :G ja we zijn vanochtend gaan kijken bij een hondeschool en vonden de open opzet heel aannemelijk, niet zo streng als bij de vorige waar de honden niets mochten, en ze zo hard aan Tors trekken om hem even een lesje te leren en hij plaste van de angst! Nee dat dat nooit meer, deze heeft 10jaar ervaring en dat het erg goed gaat daar ,we gaan starten op 27 Juni 9.30 uur.
Hij gaat bijzonder goed met andere honden van alle grootes, wel vragen we van te voren of het kan.
Gisteren ben ik gestopt met de bench naar boven te slepen en dat ging niet vlekkeloos na 1.5 uur begon hij te piepen en ben ik opgestaan om hem uit te laten om 5 uur nog een keer en toen alle behoeftes doen en ging het verder goed tot 8 uur.
Ieder dag nieuwe impulsen, komt goed, vanmiddag naar de dierenarts om hem te checken en zijn 2e prik te zetten, ik hou jullie op de hoogte, leuk hondje en echte werkhond, veel energie,
P1100754.jpg
P1100765.jpg
P1100768.jpg

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 22 jun 2022, 13:17

Het gaat goed met onze kleine rakker, we gaan iedere dag wat nieuws ontdekken zodat hij veel impulsen krijgt van na de stad gaan, dierenpark, nieuwe looproutes zo hou je de prikkel er goed in, hij leert snel, blijft op afstand zitten komt voor zitten en gaat ook liggen op commando van de puppy cursus leidster mag ik hem nog niets leren en moet ik hem puppy laten zijn! Ik dacht het niet dan bijt die alles aan flarden :lol: Komende Maandag om 9.00uur s'ochtens gaan we starten met de cursus ben benieuwd hoe dat gaat :)
We gaan ook iedere avond naar de honden speelwei waar die met alle honden van groot tot klein speelt, al vragen we bij vreemde honden altijd even of dat kan, hier wat foto's,
P1100780.JPG
P1100814.JPG
P1100817.jpg

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 22 jun 2022, 13:21

Vervolg foto's, kunnen er maar 3 per keer!
P1100854.jpg
P1100835.JPG
Tot de volgende ;)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 23 jun 2022, 11:56

Die is al fors gegroeid! Knapperd hoor. :G

Contact met andere honden is zeker een bonus. Wanneer wij een nieuwe hond/puppy hebben, gaan deze altijd eerst naar de puppyschool. Ze leren daar geen commando's maar dat zijn gewoon een bende puppies die samen mogen ravotten met daar steeds één ervaren hond bij die corrigeert waar nodig. Pas nadien wordt langzaam overgeschakeld op meer training en minder spelen.

Dat is voor mij nog altijd één van de beste manieren om honden goed op te voeden. Zo leren ze zowel van hun eigen soort als van mens. ;)

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 27 jun 2022, 11:16

Vandaag de eerste les gehad, het ging er erg gemoedelijk aan toe, eerst de basis principes en positief belonen met woord beloning en brokjes je leert daar wel snel en krijgt natuurlijk antwoord op al je vragen en de kennismaking met de andere honden kortom een aardige start,
20220623_211748_resized.jpg

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 27 jun 2022, 15:58

Mooie pup.
Veel succes er mee! Maar dat gaat zo te lezen wel goed komen :D
Developer of Viva-Cura.nl

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 01 jul 2022, 11:04

Dank je , tot nu toe gaat het redelijk goed, s'ochtens om 7.00uur draag ik hem op de arm om uit te laten gisterochtend beet die door mijn onderlip heen uit spontaniteit echter vond ik dat minder het bloede behoorlijk en ik kreeg het niet meteen gestopt, later het verhaal afgemaakt en zo gebeurt er met een pup wel iedere dag wat, bij mij heeft hij zijn ritme gevonden na het eten na de wandeling gaat die slapen om me heen ik zit dan meestal achter de p.c. echter Jeannine lukt het minder goed zij gaat met hem spelen gebruikt daarbij altijd haar handen wat die dan ziet als bijtgoed en dan is het van ik kan die hond niet aan hij moet mij altijd bijten :D ze luistert niet! Geen handen in het spel gooien en de hond laten rusten na iedere maaltijd.

We gaan nu de belangrijkste fase in tussen 3 en 6 maanden deze periode moet goed gaan dat ging met Tors helemaal verkeerd en daar pluk je dan de vruchten van! Hopen dat het nu wel goed gaat deze is feller dan Tors maar wel alerter dat geeft een goed gevoel :G
P1100887.jpg

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 14 aug 2022, 10:35

Het gaat goed met ons, hij leert snel en groeit goed nu al 54cm schofthoogte bij 18 weken! Ziet er een beetje uit als een slungel, dat zie je ook bij het spelen met andere honden wat ook heel goed verloopt zijn grote oren staan nu goed recht en zijn hoek tanden moeten wel nog wisselen dan worden de beschadigingen aan ons minder :D
P1100995.jpg
P1100996.jpg

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 28 mar 2024, 23:45

Nog eens een kleine update van ons hondje , volgende week wordt hij alweer 2 jaar! Tijd vliegt

Boris is een lieve hond, al wordt hij nog steeds gek als hij een kat ziet, dat krijg ik er maar niet uit :)

Hier een paar foto's hoe hij er nu uit ziet,
foto 1 zijn favoriete houding net als zijn baasje ,
P1110819.jpeg
P1110820.jpeg
P1110821.jpeg

Plaats reactie