Intellagama l. lesueurii

Forum voor kweek en nakweek gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Intellagama l. lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 31 jul 2019, 22:11

Had het al even vermeld. Ik had 2 eitjes eind mei kunnen "redden" en in de broedstoof gelegd. Omdat ze mooi onder druk stonden, bleef een mens maar hopen.

Helaas dood in het ei, maar wel volledig ontwikkeld...
Intellagama lesueurii lesueurii 'Dead born juvenile' - 20190731 (1).jpg

Maar het andere...
Intellagama lesueurii lesueurii 'Juvenile' - 20190731 (1).jpg
Intellagama lesueurii lesueurii 'Juvenile' - 20190731 (2).jpg
Intellagama lesueurii lesueurii 'Juvenile' - 20190731 (3).jpg
Pasgeboren en 1ste legsel waarvan er slechts 2 bevrucht. Dus teveel hopen doe ik nog niet dat het blijft leven, maar het is dus officieel mogelijk om I. l. lesueurii te kweken! :G
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Eduard
Paleosuchus

Re: Intellagama l. lesueurii

Ongelezen bericht door Eduard » 02 aug 2019, 09:59

Proficiat, 1 van de twee in leven doet hopen op meer :G mij is het niet gelukt ondanks het grote verblijf maar goed heb me daar al jaren geleden bij neergelegd, de volwassen dieren hebben een prima leven zo als je hebt kunnen zien ;)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 02 aug 2019, 13:04

Maat waar mijn man vandaan komt en echt massaal met de soort kweekt, zegt dat opzettelijke kopervergiftiging voorkomt van geïmporteerde dieren. Hierdoor sterven ze niet, maar worden ze wel (vermoedelijk permanent) onvruchtbaar.

Dat is waarschijnlijk waar jij mee te kampen hebt Eduard.

Wat ook van belang speelt, is blijkbaar het gewicht van de dieren. Bij diezelfde collega hobbyist zitten wel geblokte mannen, maar zeker niet dik.

Uiteindelijk, de gezondheid van onze dieren primeert boven alles. Nakweek hoort zeker niet het meest belangrijke te zijn. ;)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 12 aug 2019, 11:46

Even een korte update: diertje leeft nog en lijkt in excellente conditie. Zit momenteel in grote curver maar wil het overbrengen naar een terrarium wat toch wat handiger is en uiteindelijk beter voor zijn/haar groei.

Net zoals moeder, vader en tante eet het bij voorkeur kleine prooien. Ik voer dan ook krekels maat 2 nu waar ik eerst maat 4 gebruikte maar dat minder attractief leek. De kleine krekels hapt hij zeer snel binnen en hoeft hij/zij niet echt op te knabbelen. Ook mieren, kleine huisjesslakken, pissebedden en kakkernimfen zijn al de revue gepasseerd en positief onthaald want gingen goed binnen. Plantaardig voedsel start ik met aanbieden vanaf 1 maand oud zoals me aangewezen door maat.

Enige jammer aan nakweek is dat ik weet dat ik ze niet zelf kan houden.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 12 aug 2019, 14:36

Mooi dat het goed gaat zou niet te snel zijn met het plaatsen van het dier in de zelfde ruimte ! Ik heb in Australië gezien dat ouderen dieren op de jonge jagen, al waren die de grote vaak te snel af ;)

Ja afstand moeten doen van jonge dieren is vooral in het begin moeilijk, ik belde in de jaren "90 de mensen op met de vraag hoe het ging met de dieren toen nog baardagaampjes die in die tijd nog redelijk zeldzaam waren!

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 13 aug 2019, 11:46

Ik bedoel niet bij de oudere zetten hoor Eduard, die zien het inderdaad gewoon als prooi! Ik bedoel een apart groter terrarium. ;)

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 26 aug 2019, 23:06

Wauw, gefeliciteerd Thomas! Fijn dat het dan eindelijk gelukt is.
Developer of Viva-Cura.nl

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 27 aug 2019, 12:00

Bedankt, geslaagd is echter pas als ik een volledig nest kan uitbroeden. Maar vruchtbaar zijn ze dus wel allemaal. :)

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 27 aug 2019, 19:07

100% uitkomst zou ideaal zijn, maar een begin is er (en er kan er altijd wel 1 overlijden vanuit een groep). En weet je nu ook wat je juist hebt gedaan om bevruchte eieren te krijgen?
Developer of Viva-Cura.nl

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 29 aug 2019, 11:47

Een vruchtbare man aanschaffen? :D

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 29 aug 2019, 12:59

Ja dat klopt, ik weet bijna wel zeker dat onze dieren van de zelfde kweker afkomstig zijn en die ze onvruchtbaar gemaakt heeft :( maar maakt voor mij verder niet uit heb de dieren nu al een behoorlijke tijd en ze zitten lekker ruim, hoop dat ze mij niet overleven ze worden nog al oud +-26/28 jaar heb ik gelezen, hier zit het oudste dier op de helft :)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 30 aug 2019, 11:39

Jouw dieren en de mijne van dezelfde kweker bedoel je Eduard? Lijkt me sterk. Mijn vrouwen komen van een kweker in Antwerpen, de man komt van mijn persoonlijke vriend die inmiddels al enige jaren in Wallonië net aan de Vlaamse grens woont.
Tenzij je bedoelt dat ze allemaal nageslacht zijn van de "farm" van wijlen Bert Langerwerf. Dan zal dit zo wel ongeveer kloppen inderdaad. In de tijd toen het Bert zelf was, waren de dieren nog vruchtbaar. Is nadien overgenomen en zou niet zo koosjer verlopen zijn helaas.

Eduard, reden te meer om ouder te worden. :G
En moest het echt niet lukken, kom ik ze wel ophalen om ze nog een zo goed mogelijk leven te geven. ;)

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 30 aug 2019, 12:30

Nee misverstand, dacht dat je het nog wist er waren een paar mensen zoals Suus en ik meen Patrick in de tijd van het Quolibet forum die de dieren van de zelfde zaak in Limburg hadden, een toenmalige vriend bracht zijn nakweek daar :(

P.S. als ik vroegtijdig zou gaan liggen ben jij wel de aangewezen persoon om ze te komen halen, zal het doorgeven aan Jeannine.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 13 sep 2019, 12:26

Ik weet indertijd nog iemand met de naam Sixblade ofzo? Hij had er echt een hele hoop aangekocht (mijn eerste man kwam van bij hem). Is uiteindelijk ook op niets uitgedraaid. Weet niet wat probleem bij hem juist was, niets meer van gehoord maar zijn verblijven waren veel te klein herinner ik me nog.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 15 sep 2019, 14:53

Ja dat was zijn forum naam, hij is toen die al op het forum weg was een keertje hier geweest net als Suus, kan me herinneren dat hij een U.S.B. stick mee had met de verblijven van zijn dieren, dat leek alles behalve klein kan wel zijn dat dit wat anders was wat jullie misschien gezien hebben hij was volgens mij ook verhuist, zag er in ieder geval goed uit en hij kreeg net de zelfde vervormde eieren die mijn lesueurii vrouw legde! En heb toen ook geconstateerd dat zijn dieren van die specifieken zaak kwamen.

Plaats reactie