bouw 3 terraria
Re: bouw 3 terraria
Nu maar eens het een en ander uitproberen qua inrichting.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Developer of Viva-Cura.nl
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Antispam: Nee
- Contacteer:
Van wat is de vloer eigenlijk gemaakt? Is dat folie?
Ik heb hier vijverfolie liggen inderdaad. Daaronder zitten 10cm dikke sandwich panelen met aan beide zijden kunststof.
De vijverfolie dient eigenlijk als extra veiligheid mocht er ooit een grote hoeveelheid water in terecht komen.
De vijverfolie dient eigenlijk als extra veiligheid mocht er ooit een grote hoeveelheid water in terecht komen.
Alvast een aantal rotsen delen aan elkaar gekoppeld zodat het meer een geheel wordt.
Inmiddels begonnen aan het verven.
Een kleine eerste impressie van hoe het gaat worden...
Een kleine eerste impressie van hoe het gaat worden...
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Contacteer:
Vind ik wel knap Willem. Lijkt echt natuurgetrouw, net echt. 
-
Eduard
- Paleosuchus
Met welk soort verf ga ja aan de gang, betonverf op waterbasis? met deze verf heb ik de vijver in de kas behandeld en dat houd goed, alleen de randen waar de wateragamen uit komen raakt snel beschadigt!
Ziet er goed uit Willem zo steken we elkaar een beetje aan en gebeurt er weer wat
Eduard.
Ziet er goed uit Willem zo steken we elkaar een beetje aan en gebeurt er weer wat
Eduard.
Ik gebruik zelf simpele acryl verf.
Met deze techniek verdun ik de verf flink, besproei ik vooraf het cement goed nat, zodat de verf netjes uitloopt. Dan krijg je een redelijk natuurlijk ogende effect. Schildert ook lekker snel.
Door met wat gewoon water er overheen te gaan, kun je de kleuren ook weer verdunnen tot helemaal weg halen.
Met deze techniek verdun ik de verf flink, besproei ik vooraf het cement goed nat, zodat de verf netjes uitloopt. Dan krijg je een redelijk natuurlijk ogende effect. Schildert ook lekker snel.
Door met wat gewoon water er overheen te gaan, kun je de kleuren ook weer verdunnen tot helemaal weg halen.
-
Eduard
- Paleosuchus
Dat is dan een beetje van het zelfde, wateroplosbaar [waterdragend] is ook fijn om mee te werken en te mengen, eenmaal droog erg taai en krasbestendig, zal ook weer een mooie bak worden al duurde het even voor ik door had dat de foto gekanteld is
Eduard.
Eduard.
Ja, dat doet mijn telefoon om de een of andere reden. Ben zelf benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.
Wil graag eens meer planten succesvol laten groeien. Heb dus alvast een aantal planten gekocht. Ficus benjamins, Mexicaanse dwergpalm, 3 dracaena en 1 klimop plant.
Wil graag eens meer planten succesvol laten groeien. Heb dus alvast een aantal planten gekocht. Ficus benjamins, Mexicaanse dwergpalm, 3 dracaena en 1 klimop plant.
-
Eduard
- Paleosuchus
De planten die je opnoemt kunnen allemaal, het is meer de verzorger die moet zorgen voor de juiste zorg, niet laten uitdrogen als het te heet wordt ventileren en licht is en blijft een belangrijk aspect als je dat kunt nastreven zullen ze zeker gaan groeien
al zal het klimop het als eerste gaan begeven, die tieren alleen buiten als een tierelier!
Ja ik weet het. Maar blijft lastig als je iedere dag veel te doen hebt. 
Na wikken en wegen hoe ik de rechter zijde ging beschilderen. Vanochtend dan toch maar begonnen.
Het resultaat mag er zijn In eerste instantie. Hopelijk blijft het zo wanneer het volledig opgedroogd is.
Aan de linkerzijde tussen de rotsen een van de afgelopen dagen ook even bezig geweest. Heb hier voor een helemaal ander effect gekozen. Heb eerst veel gebruikt, daarna bruin en vervolgens zwart en grijs.
Dit ziet er inmiddels als volgt uit
Tot op heden ben ik toch erg te spreken over deze verftechniek.
Het houdt eigenlijk in dat je de wand eerst met water verzadigd. Vervolgens meng je kleuren met water, zodat het een vloeistof wordt. Door met iedere kleur middels een kwast op de wand te drukken en smeren, loopt de verf uit. Als het te donker wordt breng je wat schoon water aan en verdund de kleur weer. Met deze oppervlak smeer ik eerst een basiskleur. Deze krijgt al uit zichzelf verschillende tinten omdat sommige delen dikker zijn dan andere. Vervolgens accentueer ik de oneffenheden met zwart. Deze loopt mooi uit en daar waar de scheiding te hard wordt, vervaagt ik deze middels een schone kwast met water. De zwarte kleur volgt de natuurlijke banen van de oneffenheden. Naderhand breng ik een bruine kleur aan welke ik met een sproeier wat verdun. Deze laatste stap maakt. Het geheel ineens heel realistisch.
Het resultaat mag er zijn In eerste instantie. Hopelijk blijft het zo wanneer het volledig opgedroogd is.
Aan de linkerzijde tussen de rotsen een van de afgelopen dagen ook even bezig geweest. Heb hier voor een helemaal ander effect gekozen. Heb eerst veel gebruikt, daarna bruin en vervolgens zwart en grijs.
Dit ziet er inmiddels als volgt uit
Tot op heden ben ik toch erg te spreken over deze verftechniek.
Het houdt eigenlijk in dat je de wand eerst met water verzadigd. Vervolgens meng je kleuren met water, zodat het een vloeistof wordt. Door met iedere kleur middels een kwast op de wand te drukken en smeren, loopt de verf uit. Als het te donker wordt breng je wat schoon water aan en verdund de kleur weer. Met deze oppervlak smeer ik eerst een basiskleur. Deze krijgt al uit zichzelf verschillende tinten omdat sommige delen dikker zijn dan andere. Vervolgens accentueer ik de oneffenheden met zwart. Deze loopt mooi uit en daar waar de scheiding te hard wordt, vervaagt ik deze middels een schone kwast met water. De zwarte kleur volgt de natuurlijke banen van de oneffenheden. Naderhand breng ik een bruine kleur aan welke ik met een sproeier wat verdun. Deze laatste stap maakt. Het geheel ineens heel realistisch.
-
Eduard
- Paleosuchus
Je hebt er talent voor dat is te zien