nieuwe huisgenoot!

Forum voor overige dieren gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 16 aug 2012, 11:34

Lijkt wel een echte waterrat te zijn, de hond dan bedoel ik. ;)
Die van ons krijg je voor geen meter het water in. :lol:

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 16 aug 2012, 23:32

Mooie foto's, wat een hond is dat al joh! :)
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van alleen privétraining, juist om dat je langs mensen en honden moet lopen, oefen je op moeilijke situaties.
Ga je problemen uit de weg, dan leert de hond in die privésituatie te luisteren, maar leert nog niet om te gaan met de problemen waar het om draait.
Maar het is wel van belang dat het een goede cursus is en dat is vaak lastig te beoordelen.

Ik ben niet zo onder de indruk van een hond die gaat plassen en zijn staart tegen zijn buik houdt. Bij zeer onderdanige honden lukt dat al door naar ze te wijzen. Bij van nature zeer dominant uitstralende mensen lukt het met veel honden door alleen maar te wijzen.
Toch zijn deze honden absoluut niet bang, waarmee totale onderdanigheid wel vaak verward wordt.
Maar ik was er niet bij, jij voelt beter aan hoe de situatie toen was.
En dat blaffen naar iedereen is inderdaad geen goed teken.

Soms heb je ineens een ingewikkeld karakter in huis gehaald. Ik kan er over mee praten. Als mensen Puck zien denken ze allemaal dat ze super onderdanig is. Heel haar lichaamstaal spreekt onderdanigheid uit...nouja, bijna dus. Want het is 9 van de 10 keer nepperij waarmee ze haar zin krijgt en mensen voor zich wint. Als je het goed bestudeert zie je ook verschillen met echte onderdanigheid.
Mijn andere honden zijn veel makkelijker te lezen, bij Puck moet je altijd kijken of het wel echt zo is.
En das best lastig. Zeg af en ze ligt in een seconde. Zeg af terwijl je (rustig maar dwingend) op haar schouderbladen duwt en ze zet zich schrap.
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 17 aug 2012, 11:11

Hey Doris ,
je hebt verschillende soorten onderdanigheid de goede en de slechte.
Ik denk na Ed zen verhaal gehoort te hebben en Tors paar keer ontmoet te hebben dat dat plassen echt niet onderdanig heid is ;)

Tors is geen hond wat je met harde hand aanpakt en dat is precies wat ze wel gedaan heeft waarvan Tors zo geschrokken is .........

Tors is een hele vrolijke hond die zeker niet onderdanig is.
Ook is Tors een slimme hond die heel snel leert,en toen kwam ie in de puper tijd voor het baasje is die tijd altijd moeilijk lol dat weet jij als geen ander hi hi
En in die o zo belangrijke tijd heeft ze Tors op een hele verkeerde en harde manier aangepakt.
Dat heeft Tors op een slechte manier beinvloed dat heb ik zelf ook gezien.

De eerste keer dat ik Tors ontmoete was ie op een voorzichtige manier heel blij om bezoek te krijgen en ik kreeg een leuk onhaal lol.

Maar na zijn aanpak op de cursus kwam ik er weer en Tors reageerde heel raar blaffen naar me en kwam niet bij me in de buurt,pas na half uurtje kwam die een aai halen ????

Door die aanpak heeft ze Tors zo veranderd in het slechte :(

ook heb ik met Semmie zen leerraar gepraat en gevraagt wat Ed het beste kon doen.
En hij zei zo snel als mogelijk weer op cursus(bij iemand anders) ergens waar ze geen slipketting enzo gebruiken maar alles op een positieve manier trainen.

Hij moet zen vertrouwen terug winnen in de mens,en ook zei die zoals Doris al aangaf geen prive lessen maar juist in een groep.
En daar duidelijk aangeven wat er mis is gegaan bij de vorige cursus.
hij zei ook al dat dit hele gedrag wat tors nu heeft buitens huis komt van die ene foute aanpak ze moet hem erg pijn gedaan hebben wil een herder die veel kunnen verdragen zich zo gaan gedragen nadien.

Hij zei je bent van harte welkom met Tors maar als je ergens anders heen ging goed opletten waar ze positief trainen,er zijn veel goede ertussen.
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 26 jan 2013, 22:51

Hoi mensen, het volgen gaat een stuk beter, ik gebruik een kort ruiters zweepje [niet om te slaan] :) dat ik voor zijn kop hou, daar loopt hij prima achter kan ik hem mooi mee sturen, hoop dat het over een tijdje zonder kan, hij had gewoon een hulpje nodig daar bij het commando "volg" ging trekken!
Gr. Eduard.

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 27 jan 2013, 11:44

wha ha ha ik kreeg gelijk een beeld voor me toen ik je vorige ber las :lol:
Maar ik begrijp wel wat je bedoeld en als dat helpt prima toch :G

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 27 jan 2013, 20:06

Mooi, fijn dat je een oplossing gevonden hebt :)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 28 jan 2013, 11:58

Top dat je uiteindelijk toch iets gevonden hebt wat niet "extreem" is.
Hopelijk denkt Tors dat ook en gaat het vanaf hier enkel nog in de positieve lijn. :G

Had trouwens nog nooit gehoord van die methode. :)

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 20 apr 2013, 11:19

Hoi wij hebben zo af en toe fikse problemen met Tors zo gromt die als die zijn zin niet krijgt een keer een bijtneiging bij het borstelen! maar ben er achter gekomen dat het een heel moeilijk karakter is die bots met mijn aard en die van mijn partner, als we rustig blijven bedaart hij ook weer maar weet niet waar dit schip gaat stranden, hij is hartstikke dubbel ligt het 'avonds op je voet en op een moment van voorbij lopen en een aai willen geven gromt die :( een gespeten persoonlijkheid, ik ben zelf ook benieuwd hoe dit gaat aflopen, bezoek krijgt ook de schik bij het betreden van mijn huis, al heeft die vrouwen in het algemeen liever dan mannen, en die gaat straks weer mee naar Kroatië op vakantie denk dat ik een muilkorf moet gaan aanschaffen daar liep iedereen al met een boog om ons heen! Dat belooft wat :)
Het trekken is sterk verminderd zolang er niemand met een hond voor ons loopt, met dat paardenzweepje functioneerde ook maar 2 weken toen zag hij dat als speeltje en trok als vanouds, nu een korte krachtige ruk aan de riem en rustig op hem inspreken dat helpt, ik heb hem nu wel rechts van mij lopen want links heb ik een ernstige spierblessure in mijn schouder die maar niet overgaat.
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 20 apr 2013, 12:05

Naar mijn mening klinkt dat als een gevolg van een jeugdtrauma (bij de hond dan).
Vergt geduld en volharding en mogelijk krijg je het er nooit volledig uit. Dus een stukje aanvaarding van zijn karakter hoort er ook bij. :)

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 21 apr 2013, 13:35

Klink alsof Tors nu echt flink aan het puperen is en baasje wil spelen,flink en hard aanpakken vooral omdat Tors al een sterk karakter heeft.
Jij bent de baas wat vaak goed helpt is in zen lip knijpen en hard tot ie piept erg zielig :( maar beter dat ie denkt dat ie de baas is en een dezer dagen bijt naar jullie of bezoek.

Maar zoals Thomas al zei Tors heeft puppie trauma's ook daar dient rekening mee gehouden te worden.

Ook zou ik juist niet tegen hem praten of schelden en juist helemaal niks zeggen als je hem corriceerd.

Wat we bij Semmie doen (omdat niks anders werkt) is tegen zen heup aan schoppen tja schoppen meer een flinke tik als ie erg trekt,niet te hard natuurlijk maar zo dat ie schrikt.

hoop wel dat dit gedrag snel over is,kan me heel goed voorstellen dat dat niet leuk is en je zo nog een hekel aan de hond krijgt.
veel succes.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 23 apr 2013, 19:10

Ik zou niet op het grommen reageren idd. Wel hem een commando geven bij situaties waarvan je weet dat hij vervelend kan reageren. Bijvoorbeeld op zijn plaats sturen en blijven liggen. Blijf ten alle tijden rustig (makkelijker gezegd dan gedaan) maar het uiten van frustratie lost zeker niets op.
Grommen is altijd angst, angst om bedreiging of angst om postitieverlies, goed het blijft angst. Maar of dat allemaal door het jeugdtrauma komt vraag ik me af.

Of je iets zegt bij een rukje of schopje ligt naar mijn idee aan de situatie. Als je de hond het commando volg gegeven hebt en je geeft hem een rukje omdat hij de andere kant op trekt ofzoiets, dan zou ik zeker wel wat zeggen: namelijk nog een keer volg, want dat is wat je wil. Dan is het geen correctie, maar een bekrachtiging van je commando. Gaat hij grommen omdat je langs loopt, dan alleen wat zeggen als je hem een commando geeft. Foei en nee op grommen heeft geen zin in ieder geval.

Lastig hoor, zo stel je je jaren met een hond niet voor. Ook jammer dat je wat dat betreft geen goede hondencursus hebt kunnen vinden. Want goed doortrainen, zeker bij een hond met issues, kost gewoon veel tijd. En trainen helpt echt, het geeft aan de ene kant de hond duidelijkheid en aan de anderekant heb je iemand naast je staan die opmerkt hoe je met je hond omgaat. (soms is het van een afstandje beter te zien dan als je zelf traint)

Een hond is overigens goed te wennen aan een muilkorf. De eerste periode zal hij het niet leuk vinden maar uiteindelijk went het wel als je zijn aanstellerij negeert. Doe bij een volwassen hond die dat niet gewend is maar eens een halsband om. Dan heb je hetzelfde verhaal. Beest wringt zich in alle bochten om er vanaf te komen. Maar de aanhouder wint. Het enige vervelende van een muilkorf isdat mensen gelijk denken dat het een monster is. Daarmee kan je alleen je schouders ophalen, als mensen dat denken komen ze em ook niet lastig vallen, dat scheelt weer. :)

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 04 mei 2013, 23:19

:( Nog even te gaan! Het is al weer goed uit de hand gelopen meneer begint te bijten, in overleg en op advies van de dierenarts wordt hij gecastreerd dat zou die drift een beetje kalmeren en indammen, we gaan het zien.
Gr. Eduard.

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 06 mei 2013, 09:31

Wat een allende met Tors :(
weet niet of castratie echt daar tegen gaat helpen ben benieuwd.

Ben je ondertussen al met Tors bij een goede honden cursus die kunnen je ook hiermee helpen.

En nogmaals dat in de lip knijpen als correctie is zielig maar helpt echt.

Toen Semmie klein was was het ook echt een deugnietje hoor lol en als meneer zen zin niet kreeg dan beet ie ook voor menes Mark zei me toen in zen lip knijpen,maar ik wou dat niet geloven en vond dat erg zielig.
Maar toen beet ie naar bezoek en ben ik naar een stafford forum gegaan en die zeiden in zen lip knijpen lol
dat doen honden onderling ook en helpt nog het beste.
Ik had er veel moeite mee maar toch geprobeert en na 2 keer had meneer het door.

ff laten zien wie de baas is.

veel succes en hopelijk werkt de castratie :G

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 06 mei 2013, 10:10

Hoi, heb hem net gebracht, vanmiddag ga ik hem weer ophalen, uitstellen had geen zin meer dat er iets moest gebeuren is duidelijk, werd weer met een grom begroet met beneden komen! Heb het nog met de dierenarts over het dominante gedrag gehad, en dat komt volgens haar door de sterke hormonen aanmaak bij hem, normaal hebben ze daar last van in het voorjaar, maar bij Tors is dat het hele jaar door, en nu nog eens extra, hij heeft een vriend van mij vorige week Donderdag gebeten bij het binnen komen, en ik was de week daarvoor de klos, kan hem niet borstelen of poten drogen dan gromt die al bij het zien van de borstel of handdoek, helpt dit niet gaat die eruit wil een leuk leven met een fijne hond en geen agressieveling, ik hoop het voor hem dat het goed komt , ben er zelf klaar mee op deze manier :(
Gr. Eduard.

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 06 mei 2013, 14:42

Kan het me goed voorstellen je krijgt zo een hekel aan de hond en dat is niet alleen niet leuk voor jullie maar ook voor Tors.

Ik ben benieuwd en hoop dat het geholpen heeft.

Plaats reactie