foto s van onze australische wateragaam

Forum voor hagedissen gerelateerde onderwerpen.
sus en mark
Paleosuchus
Antispam: Nee

Ongelezen bericht door sus en mark » 10 dec 2010, 18:26

nou dit zijn dus onze baby wateragame ze heten dumpy en dizzy ze zijn nu 5 maanden oud. dit is dumpy toen we ze net 2 dagen hadden Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us hier toen we ze 1 weekje hadden voelen zich al goed thuis en de vogelnestjes vinden ze geweldig Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us de voorste is dizzy en de achterste is dan logischerwijze dumpy Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Jan Paul
Beheerder

Ongelezen bericht door Jan Paul » 10 dec 2010, 20:55

Zoals ik dus al dacht, 2 vrouwen ;) En ietswat aan de houding van de dieren te zien te klein voor hun leeftijd, en vraag me aub niet waarom ik dit weet, dat valt niet uit te leggen.... Laat ik het zo zeggen, heb er genoeg gezien en gehad....

Wel kan ik zeggen dat hun proporties niet helemaal zijn zoals het hoort te zijn, maar zoals het hoort te zijn zie je vrijwel nooit in gevangenschap dus wat dat betreft ;) De grote kop had al wat meer in verhouding moeten zijn van de rest met dit maatje....ongeveer 40 cm totaal ofzo?

De lijn komt uit wijlen Bert Langenwerf zijn kweeklijn, misschien deels ingekruist met de oude duitse lijn, maar naar mijn idee zijn dit 1 en dezelfde....

gup29
Paleosuchus

Ongelezen bericht door gup29 » 10 dec 2010, 23:33

Blijven nog steeds super mooie dieren :D

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 10 dec 2010, 23:53

Eén van mij op 5 maand.
agamen 006.jpg
En hier op 6 maand om even aan te tonen wat ze in één maand kunnen doen aan ontwikkeling.
agamen 006.jpg
agamen 011.jpg
Dus de jouwe kunnen nog groeispurtje doen. ;)
Overigens die groeiachterstand gaat enigszins blijven, maar met een goede UVB en voldoende mineralen en vitamine supplementen kan je op deze leeftijd best nog wat schade inhalen. Maar dan moet je wel direct ingrijpen. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 11 dec 2010, 09:34

Goedemoergen. Zijn wij het dan schuld dat ze die achterstand hebben ? moet wel zeggen dat in die 5 weken dat we ze hebben al zeker dubbel zo groot zijn geworden. We voeren ze goed afwisselend krekels buffalowormen naaktslakken pissebedden of iets wat er op lijkt regenwormpjes en fruit zijn ze wild op met name banaan soms doe ik er kleine krekels in vinden ze leuk mango manderijn. groente eten ze niet wel eten ze wel eens de afgevallen bladeren van de orchiedee ze krijgen zo n 3 keer in de week vitamine dat doe ik meestal in het fruit of water.de minerelen zijn van beaphar gistocal en dan hebben we nog reptivite van zoo meds met x d3, als we nog wat fout doen behalve de lampen hoor ik het graag. o ja ragecr nog wat thomas is het toch he, super foto s die op de 2 foto lijkt heel veel op dizzy en ze hebben hier ook zo n roze buikje dizzy heel licht maar bij dumpy is best donker roze tot bruin. En inderdaad wat een verschil met die van mij vooral omdat dumpy al een week slecht eet dizzy is wat voller maar die eet ook nog normaal.We hebben gisteren geprobeerd een foto van de onderkant te nemen ha ha was niet makkelijk kijken als ik ze vandaag kan plaatsen. o en jan super dat je dat zo kan zien dat het 2 vrouwtjes zijn tot nu toe kreeg ik alleen te horen dat ze nog veel te klein zijn om dat te bepalen.dus er komt nog een mannetje bij, kan dat als ze wat groter zijn of is het het beste om dat zo snel mogelijk te doen. bvd sus en mark

Jan Paul
Beheerder

Ongelezen bericht door Jan Paul » 11 dec 2010, 10:44

Hey Suzane ((Neem aan dat dit je naam is?),

Het is absoluut niet jullie fout, zeker niet als ik hoor wat jullie geven en al zeker niet in 5 weken tijd, daarbij zie je ze groeien zeg je dus in 5 weken betekent dit dus dat ze hun achterstand al reeds aan het inhalen zijn ;) En dat kunnen ze volledig inhalen hoor, zeker gezien hun leeftijd of maat.....

Even 1 ding, mocht je een echte UVB lamp gaan kopen, kijk dan even uit met de D3 poeder ok?! Of via licht, of via voedingsuplementen, beide kan overdosis veroorzaken......

En ook even uitkijken met de Orchid, ze eten het en er gebeurd niks, maar vele Orchids zijn zwaar giftig ;) Verder zal ik me hier persoonlijk niet zo heel druk om maken maar meld het je toch maar even......

En tja, 100% zekerheid kan ik je nooit geven qua geslacht maar heb het zelden fout, ik weet ook idd dat er weinig zijn die dit ook zo even zien dus nee, wacht gewoon tot je zekerheid hebt ivm de geslachten van de twee voor er een man bijgeplaatst word..... Kijk, ik lul niet uit mijn nek en zeg wat ik denk, heeft ook gewoon met praktijk ervaring te maken, maar vele op internet doen dit wel snap je? En dan over dierenwinkels maar te zwijgen, er zullen gerust goede bijzitten hoor, maar dat het er verdomt weinig zijn is wel duidelijk met al die ongein wat je tegenkomt op fora's over wat winkeliers vertellen/zeggen tegen hun klanten....

Ik kan het dus fout hebben, maak ze nog steeds helaas, maar zover ik het kan inschatten gezien hun gedrag wat je omschreef... De manier waarop ze kijken, hun lichaam/kleuren etc etc.... Zijn het twee vrouwen ;)

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 11 dec 2010, 12:43

Die Phalaenopsis hybrides zullen wel geen kwaad kunnen. Hier aten ze ook de bloemblaadjes van een Dendrobium hybride en tot op heden zijn ze allebei nog in leven en ogen gezond.

Ivm D3 in voeding/poeder ga je inderdaad moeten opletten. Uit voeding blijken ze namelijk heel goed D3 op te nemen, zal ook één van de redenen zijn waarom jouw lesueurii zulke groeispurt maken. Met een UVB lamp echter lijken ze dit zelf perfect onder controle te hebben. Heb de mijne al vaak gezien dagenlang dat ze de lamp ontwijken en dan andere keren dat ze er dagenlang gaan onderliggen. Ze lijken het dus zelf te doseren zo.
Maar ze hebben best veel D3 nodig, dus een goeie UVB spot is dan wel een must.

Het gedrag die je beschrijft is exact hetzelfde als mijn twee vrouwen doen/deden. Dus kans is er dat het twee vrouwen zijn, ze lijken ook zo. Kan natuurlijk wel niet vergelijken met andere geslachtencombinaties. Maar zoiezo zijn beide geslachten best pittig en territoriaal.

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 13 dec 2010, 10:48

wat foto s dit is dumpy Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us en dit is dizzy Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us toen mark net bezig was met de nieuwe bak binnen gezet want het was te koud in de stal toen moesten de katten gelijk ff inspecteren of ie wel goed was Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 13 dec 2010, 11:17

Beste de foto's even verkleinen op je pc..
Ze zijn nu wel erg groot en ik denk voor de meeste alles behalve duidelijk.

Indien je Windows XP hebt: Powertoy Image Resizer van Windows
Developer of Viva-Cura.nl

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 13 dec 2010, 11:58

hoezo te groot ik zie gewoon normaal formaat ?

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 13 dec 2010, 12:14

sus en mark schreef:hoezo te groot ik zie gewoon normaal formaat ?
Nee hoor als je erop klikt krijg je normaal formaat. ;)

Overigens zeg ik ook twee vrouwen.

Wat zit er in de aquarium? :D

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 13 dec 2010, 12:27

stom ik zie de foto s gewoon in normaal formaat maar zal ze vervolgens eerst verkleinen. In het aquarium zitten 5 manacapuru redback wildvang, groepje blauwe kegelvlek barbeeltjes, koppel ramerezi, 4 kuhlii, 2 clownbotia s, 1 vuurstaart, 2 blauwe handwaaier garnalen en 1 algen eter.en dat is mijn hobby en dan hebben we ook nog een vijver van 2,5 bij 5 m daar zit vanalles in koi s, goudvissen, shabunkins, sluierstaarjes, dockter vissen weet de naam ff niet meer,en mijn absolute favoriete vis 2 steurs, die worden al wat groot dus volgend jaar ook een nieuwe veel grotere vijver.

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 13 dec 2010, 17:02

3.056px × 2.292px (geschaald naar 1.628px × 1.221px)

Is erg groot.. een gewoon beeldscherm zoals de meeste hebben kunnen de foto goed weergeven als deze op de langste zijde 900px is.
Developer of Viva-Cura.nl

Jan Paul
Beheerder

Ongelezen bericht door Jan Paul » 13 dec 2010, 19:18

Ja zijn twee vrouwen hoor, ben ik bijna 100% over uit...

O ja, kijk uit met goudvissen e.d., ik hoor wel vaker dat mensen dit geven als er eentje dood in vijver drijft enzo, maar alle goudvis achtigen zijn drager van tbc, dus neem dat risico aub niet... Hoeft niet gelijk iets te gebeuren, maar blijft risico.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 13 dec 2010, 21:00

Overigens die doktervissen, vermoedelijk Tinca tinca of zeelt genoemd. ;)
Zoveel Nederlandstalige namen, weet echt van de helft niet welke je bedoeld. :D

Plaats reactie