Shinisaurus crocodilurus
Shinisaurus crocodilurus
Vandaag zijn er 5 Shinisaurussen geboren.
Eenmaal laat opgestaan (vakantie) keek in het terrarium. Ik zag 2 rozige vliesjes in het water drijven.... Een paar blikken verder kon ik al een jong zien zitten op een van de takken. Daarna heb ik er nog 4 kunnen vinden, allemaal rustend op kurk of takken. Ik heb ze overgezet in een 40x40x70 bak. Onderin heb ik een plastic verfbakje geplaatst waar een soort van oever is, waarop je je verfkwast uit kunt strijken. Waarschijnlijk ideaal dus voor deze beestjes. Er zit nu een nieuwe arcadia compact lamp boven i.c.m. een 35 watt halogeen lamp.
Eenmaal laat opgestaan (vakantie) keek in het terrarium. Ik zag 2 rozige vliesjes in het water drijven.... Een paar blikken verder kon ik al een jong zien zitten op een van de takken. Daarna heb ik er nog 4 kunnen vinden, allemaal rustend op kurk of takken. Ik heb ze overgezet in een 40x40x70 bak. Onderin heb ik een plastic verfbakje geplaatst waar een soort van oever is, waarop je je verfkwast uit kunt strijken. Waarschijnlijk ideaal dus voor deze beestjes. Er zit nu een nieuwe arcadia compact lamp boven i.c.m. een 35 watt halogeen lamp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
1.1 Shinisaurus crocodilurus
Shinisaurus crocodilurus
Erg leuk! Zeker bijzondere nakweek van deze soort. Veel succes ermee!
Shinisaurus crocodilurus
Gefeliciteerd Joey.
Was je wel al op de hoogte dat dit er aan zat te komen of was dit totaal onverwacht?
Erg leuke foto ook.
Het verfbakje is inderdaad een slimme oplossing. Dit voorkomt dat de dieren verdrinken
Hopend op een succesvolle opkweek.
Was je wel al op de hoogte dat dit er aan zat te komen of was dit totaal onverwacht?
Erg leuke foto ook.
Het verfbakje is inderdaad een slimme oplossing. Dit voorkomt dat de dieren verdrinken
Hopend op een succesvolle opkweek.
Developer of Viva-Cura.nl
-
bart-outenaar
- Paleosuchus
- Antispam: Nee
Shinisaurus crocodilurus
Heel gaaf!
Shinisaurus crocodilurus
Het vrouwtje was al langere tijd dikker aan het worden, maar ze werd niet enorm dik zoals ik wel eens op foto's heb gezien. Ze at een tijd erg weinig en de laatste twee weken begon ze weer heel fel te eten. Ik verwachtte de jongen dus wel, maar of het vandaag of over 2 maanden zou zijn, kon ik niet voorspellen. Daarnaast blijft het ook nog altijd de vraag of de jongen goed ontwikkeld en levend geboren worden.
Nog beter nieuws; 2 van de dieren hebben al gegeten. De andere heb ik nog niet geprobeerd te voeren maar morgen zal blijken of deze ook zo gretig zijn. Juist het aan het eten krijgen van jongen is vaak een probleem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h13Wyfxzuj8[/youtube]
Nog beter nieuws; 2 van de dieren hebben al gegeten. De andere heb ik nog niet geprobeerd te voeren maar morgen zal blijken of deze ook zo gretig zijn. Juist het aan het eten krijgen van jongen is vaak een probleem.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h13Wyfxzuj8[/youtube]
Laatst gewijzigd door joeym op 20 okt 2013, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- MC-Reptiles
- Paleosuchus
Shinisaurus crocodilurus
Gefeliciteerd met de kleintjes, 
Het aan het eten krijgen is idd moeilijk bij nakweek, dat heb ik wel gemerkt bij me luipaardleguanen.
Maar mooi resultaat
Het aan het eten krijgen is idd moeilijk bij nakweek, dat heb ik wel gemerkt bij me luipaardleguanen.
Maar mooi resultaat
-
bart-outenaar
- Paleosuchus
Shinisaurus crocodilurus
Ik had het filmpje al gezien van 1 van de etende jongen.
Lijkt mij niet dat je veel problemen met de opkweek hoeft te verwachten...ziet er super uit!
Lijkt mij niet dat je veel problemen met de opkweek hoeft te verwachten...ziet er super uit!
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Contacteer:
Shinisaurus crocodilurus
Heel mooi resultaat Joeym, had ook niet anders verwacht vanwege jouw verzorging. 
Is een soort die me altijd al geïnteresseerd heeft. Ooit ...
Alles in orde met het vrouwtje zelf?
Is een soort die me altijd al geïnteresseerd heeft. Ooit ...
Alles in orde met het vrouwtje zelf?
Shinisaurus crocodilurus
Dankje Ragecrusher.
Ik had ze in een 40x40x70 bak zitten maar heb ze nu overgezet in een 60x30x30 betonplex terrarium dat ik zelf heb kunnen maken van resthout van de stelling. In de 40x40x70 bak moesten ze klimmen op bij hogere temperaturen te komen en maar 2 dieren hebben dit gister-vanmorgen gedaan. Nu heb ik ze net in de 60x30x30 gezet en ze werden plots allemaal actief. Erg leuk om te zien
Het vrouwtje ging gister achter het laatste jong aan dat nog in de bak zat. Ik kon het jong even niet vinden maar toen ineens kwam het vrouwtje in actie. Ze zat dus achter het jong aan. Ik heb het jong toen snel gepakt en het vrouwtje heeft toen direct al weer een dikke, grote worm gegeten. Qua gedrag is ze gewoon hetzelfde als dat ze was. Niks merkwaardigs dus :-)
Ik had ze in een 40x40x70 bak zitten maar heb ze nu overgezet in een 60x30x30 betonplex terrarium dat ik zelf heb kunnen maken van resthout van de stelling. In de 40x40x70 bak moesten ze klimmen op bij hogere temperaturen te komen en maar 2 dieren hebben dit gister-vanmorgen gedaan. Nu heb ik ze net in de 60x30x30 gezet en ze werden plots allemaal actief. Erg leuk om te zien
Het vrouwtje ging gister achter het laatste jong aan dat nog in de bak zat. Ik kon het jong even niet vinden maar toen ineens kwam het vrouwtje in actie. Ze zat dus achter het jong aan. Ik heb het jong toen snel gepakt en het vrouwtje heeft toen direct al weer een dikke, grote worm gegeten. Qua gedrag is ze gewoon hetzelfde als dat ze was. Niks merkwaardigs dus :-)
-
Reptile_Addict
- Physignathus
- Contacteer:
Shinisaurus crocodilurus
wat koel!
heel erg gefeliciteerd met je (stief)vaderschap
heel erg gefeliciteerd met je (stief)vaderschap
-
pinstripeke
- Paleosuchus
Shinisaurus crocodilurus
Aaah wat een schatjes :-) Gefeliciteerd hoor!
1.1 Iguana rinolopha
0.1 Physignathus lesueurii
1.0 Pogona vitticeps
1.1 tokay gecko
1.1 Epicrates cenchria cenchria
1.2 Boa constrictor
2.1 Python molurus( 2 albino, 1 wildkleur)
3.2 Pantherophis Guttata (2 wildkleur, 2 missing black, 1 missing red)
1.0 Acantrophis dumerilli
1.1 Philodryas baroni
1.0 Ambystoma tigrinum
0.1 Brachyphelma smithi
0.1 poecilotheria regalis
3.2 Litoria Caerulea
1.0 Litoria Infrafrenata
2.0 Hyla cinerea
1.1 Lamasi panguana
2.1 Epidobates tricolor
0.1 Physignathus lesueurii
1.0 Pogona vitticeps
1.1 tokay gecko
1.1 Epicrates cenchria cenchria
1.2 Boa constrictor
2.1 Python molurus( 2 albino, 1 wildkleur)
3.2 Pantherophis Guttata (2 wildkleur, 2 missing black, 1 missing red)
1.0 Acantrophis dumerilli
1.1 Philodryas baroni
1.0 Ambystoma tigrinum
0.1 Brachyphelma smithi
0.1 poecilotheria regalis
3.2 Litoria Caerulea
1.0 Litoria Infrafrenata
2.0 Hyla cinerea
1.1 Lamasi panguana
2.1 Epidobates tricolor
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Contacteer:
Shinisaurus crocodilurus
Ow en ik die dacht dat deze soort niet zo snel zijn eigen jongen zou opvreten, niet dus. 
Goeie keuze om vivarium te wijzigen dan als warmte een probleem werd.
Benieuwd naar de vooruitgang van deze 5 jongen. Allemaal al gegeten ondertussen?
Goeie keuze om vivarium te wijzigen dan als warmte een probleem werd.
Benieuwd naar de vooruitgang van deze 5 jongen. Allemaal al gegeten ondertussen?
Shinisaurus crocodilurus
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xH6GG-s4VgA[/youtube]
Ze hebben waarschijnlijk nog niet allemaal gegeten.
Vandaag heb ik er 3 aan het eten gekregen. Ik heb kleine wormpjes op ze gelegd waardoor ze door de jeuk ofzo naar achteren hapte om de worm er van af te krijgen. Hierdoor namen ze de wormen dus in hun mond en aten een hapje of meer. Één van de drie at een worm die ik voor hem hield met een pincet. Ik had een wat grotere worm gepakt om te kijken wat de reactie hier op was. Doordat de worm flink spartelde vloog het jong er bijtend op af. Hij heeft de worm ook helemaal weggewerkt. Ook lopen er kleine krekeltjes in het terrarium rond.
Alle 5 de dieren zijn vandaag flink aan de wandel geweest. Ik denk zo dat het wel goed gaat komen.
Ze hebben waarschijnlijk nog niet allemaal gegeten.
Vandaag heb ik er 3 aan het eten gekregen. Ik heb kleine wormpjes op ze gelegd waardoor ze door de jeuk ofzo naar achteren hapte om de worm er van af te krijgen. Hierdoor namen ze de wormen dus in hun mond en aten een hapje of meer. Één van de drie at een worm die ik voor hem hield met een pincet. Ik had een wat grotere worm gepakt om te kijken wat de reactie hier op was. Doordat de worm flink spartelde vloog het jong er bijtend op af. Hij heeft de worm ook helemaal weggewerkt. Ook lopen er kleine krekeltjes in het terrarium rond.
Alle 5 de dieren zijn vandaag flink aan de wandel geweest. Ik denk zo dat het wel goed gaat komen.
-
Eduard
- Paleosuchus
Shinisaurus crocodilurus
Gefeliciteerd Joeym met dit mooie resultaat, dat is genieten met die kleintjes
Gr. Eduard.
Gr. Eduard.
Shinisaurus crocodilurus
Dankjewel Eduard. Het is zeker genieten als je ze rond ziet kruipen