100x115x60 Voor Baardagamen
haha nee oke dan weet ik dat ook weer
dankje voor de info 
- MC-Reptiles
- Paleosuchus
- Antispam: Nee
@Eduard,
Ik doe dit eigenlijk ook alleen bij de Acanthurus, omdat deze zoveel eten.
Als ik dit met de hand moet voeren ben ik een half uur bezig.
Maar de krekels en sprinkhanen hebben bij hun ook niet de kans om langer dan 24 uur te overleven
Ik doe dit eigenlijk ook alleen bij de Acanthurus, omdat deze zoveel eten.
Als ik dit met de hand moet voeren ben ik een half uur bezig.
Maar de krekels en sprinkhanen hebben bij hun ook niet de kans om langer dan 24 uur te overleven
Sprinkhanen laat ik ook altijd los...
Als ze het al 10 minuten redden, wat maar de vraag is, ik zorg er inderdaad wel altijd voor dat ik groenvoer heb liggen.
Krekels voer ik niet meer en al helemaal niet loslaten. Die dingen schieten direct weg, vreten alles aan, ontsnappen en gaan als ze ergens kunnen achter de achterwand zitten.. Kom je niet meer vanaf! Rotdingen
Als ze het al 10 minuten redden, wat maar de vraag is, ik zorg er inderdaad wel altijd voor dat ik groenvoer heb liggen.
Krekels voer ik niet meer en al helemaal niet loslaten. Die dingen schieten direct weg, vreten alles aan, ontsnappen en gaan als ze ergens kunnen achter de achterwand zitten.. Kom je niet meer vanaf! Rotdingen
Developer of Viva-Cura.nl
hehe ach dan voer ik maar gewoon normaal totaal geen problemen met dat ongedierte voeren 
vandaag 2e laag tegellijm erop gekwakt en die is enorm stuk dikker dan de eerste volgens mij :O terwijl ik zelfde manier heb gewerkt
achja.....
ik wil dat het af is ik wil zien hoe de baardjes erin leven
hopelijk zijn 4 lagen tegellijm genoeg anders moet ik nog een pak tegellijm gaan kopen -.- geen behoefte aan ><
vandaag 2e laag tegellijm erop gekwakt en die is enorm stuk dikker dan de eerste volgens mij :O terwijl ik zelfde manier heb gewerkt
ik wil dat het af is ik wil zien hoe de baardjes erin leven
hopelijk zijn 4 lagen tegellijm genoeg anders moet ik nog een pak tegellijm gaan kopen -.- geen behoefte aan ><
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Contacteer:
4 zal wel voldoende zijn normaal. Hangt natuurlijk ook af van de dikte van je lagen.
Vergeet niet dat een vivarium best eerst 2 weken proefdraait voor je er dieren in plaatst he.
I.v.m. voeren daar heeft iedereen zijn meningen over natuurlijk.
Sprinkhanen en krekels gooi ik één per één in het riparium. Zo kunnen de dieren nog jagen, maar hebben de voedseldieren minder kans in kiertjes te kruipen.
Zaken als dubia's voer ik uit een klein hondenkom die staat verankerd in een deel van de achterwand, anders zouden ze die kom omstampen.
Maar voedseldieren kunnen inderdaad knagers worden, maar over het algemeen valt dat goed mee. Natuurlijk moet je geen 20 krekels in een terrarium gooien, dat is beetje naar problemen zoeken vind ik.
Daarbovenop is voeren één van de leukste interacties die je krijgt met je dieren, kan je er evengoed van genieten.
Uit de hand voeren doe ik eigenlijk niet.
Vooral met veldkrekels (de zwarte) moet je opletten.
Vergeet niet dat een vivarium best eerst 2 weken proefdraait voor je er dieren in plaatst he.
I.v.m. voeren daar heeft iedereen zijn meningen over natuurlijk.
Sprinkhanen en krekels gooi ik één per één in het riparium. Zo kunnen de dieren nog jagen, maar hebben de voedseldieren minder kans in kiertjes te kruipen.
Zaken als dubia's voer ik uit een klein hondenkom die staat verankerd in een deel van de achterwand, anders zouden ze die kom omstampen.
Maar voedseldieren kunnen inderdaad knagers worden, maar over het algemeen valt dat goed mee. Natuurlijk moet je geen 20 krekels in een terrarium gooien, dat is beetje naar problemen zoeken vind ik.
Daarbovenop is voeren één van de leukste interacties die je krijgt met je dieren, kan je er evengoed van genieten.
Uit de hand voeren doe ik eigenlijk niet.
Vooral met veldkrekels (de zwarte) moet je opletten.
hehe waarom moet je eigenlijk proefdraaien?
en kan dit zonder dat het zand en weet ik wat allemaal erin zit?
haha laat ik nou als ik krekels voer veldkrekels voeren maar dan weet ik dat ook zeker
komt alles goed hoor 
en kan dit zonder dat het zand en weet ik wat allemaal erin zit?
haha laat ik nou als ik krekels voer veldkrekels voeren maar dan weet ik dat ook zeker
- MC-Reptiles
- Paleosuchus
Proefdraaien kan je natuurlijk het beste doen als alles er in zit.
Zo kan je zien hoe de temp enz word, zoals de bak ook in gebruik gaat worden
En over de krekels,
Ik gebruik altijd steppekrekels, deze maken bijna geen geluid, zijn veel rustiger en heb nooit last van knagen ofzo.
En @Thomas,
Ik gooi bij de varanen altijd iets van 20 krekels, maar de man jaagt ook door tot dat het licht uit gaat, vreetzak
En in die bak zijn er ook geen ontsnap mogelijkheden of plaatsen waar ze achter de achterwand kunnen komen.
Maar zou dit bij baardagamen niet doen
Zo kan je zien hoe de temp enz word, zoals de bak ook in gebruik gaat worden
En over de krekels,
Ik gebruik altijd steppekrekels, deze maken bijna geen geluid, zijn veel rustiger en heb nooit last van knagen ofzo.
En @Thomas,
Ik gooi bij de varanen altijd iets van 20 krekels, maar de man jaagt ook door tot dat het licht uit gaat, vreetzak
En in die bak zijn er ook geen ontsnap mogelijkheden of plaatsen waar ze achter de achterwand kunnen komen.
Maar zou dit bij baardagamen niet doen
ja oke maar dat is nou juist het punt de bak wordt op een andere kamer gemaakt aangezien ik daar ruimte heb, het moment dat hij hier staat gaan de dieren erin wegens ruimtegebrek anders :O
Om de bak te verplaatsen moet ik deze helemaal uit elkaar halen dus het is een beetje lastig om de bak te voorzien van complete inrichting om hem proef te draaien, daarnaast wordt ook een deel van het oude interieur gebruikt voor het nieuwe terrarium :O
Steppe kan ik niet aan komen en ik vind het wel fijn om veld te gebruiken
geeft leuk geluid en ze springen amper
vooral dat laatste bevalt me erg goed 
nee baardagamen zijn luiwammesen
wil uiteindelijk wel varaantjes zijn echt prachtbeesten 
Om de bak te verplaatsen moet ik deze helemaal uit elkaar halen dus het is een beetje lastig om de bak te voorzien van complete inrichting om hem proef te draaien, daarnaast wordt ook een deel van het oude interieur gebruikt voor het nieuwe terrarium :O
Steppe kan ik niet aan komen en ik vind het wel fijn om veld te gebruiken
nee baardagamen zijn luiwammesen
2e laag tegellijm was toch dikker dan dat ik dacht maar er zit totaal ook al ruim 5 kilo tegellijm op de achterwand uiteindelijk komt er iets van 12 kilo op te zitten denk ik 
hij voelt al vrij stevig aan maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee dus nog 1 laagje gewoon tegellijm en dan denk ik dat ik de laatste laag tegellijm met de kleur ga gebruiken in totaal dus 4 laagjes tegellijm voor baardagaampjes lijkt me genoeg
maarja door tentamens en alles dinsdag pas volgende laag en vrijdag of zaterdag pas de aller laatste en dan goed uit laten drogen en hopelijk daarna een voorspoedige verhuizing
hij voelt al vrij stevig aan maar ik ben er nog niet helemaal tevreden mee dus nog 1 laagje gewoon tegellijm en dan denk ik dat ik de laatste laag tegellijm met de kleur ga gebruiken in totaal dus 4 laagjes tegellijm voor baardagaampjes lijkt me genoeg
maarja door tentamens en alles dinsdag pas volgende laag en vrijdag of zaterdag pas de aller laatste en dan goed uit laten drogen en hopelijk daarna een voorspoedige verhuizing
-
Ragecrusher
- Beheerder
- Contacteer:
We zijn benieuwd, heb je nog foto's gemaakt? 
nee vergeten 
en nu kan ik geen foto's maken omdat ons zus van't weekend thuis is dus alles beetje aan de kant is gelegd
dinsdag weer ^.^
en nu kan ik geen foto's maken omdat ons zus van't weekend thuis is dus alles beetje aan de kant is gelegd
dinsdag weer ^.^
zo beter laat dan nooit maar hier komen de foto's van de achterwanden na 2 lagen tegellijm
mooi droog ondertussen maar dat mag ook wel haha 
ook heb ik vandaag eventjes (eventjes lang ><) de fittingen in het plafond gedraaid
dus ook al weer klusje minder
nog 2 lagen tegellijm en de verluchtingsroostertjes en dan klaar
kunnen de diertjes erin ^.^
maar ik zal jullie niet klieren met verhalen maar met foto's
ook heb ik vandaag eventjes (eventjes lang ><) de fittingen in het plafond gedraaid
maar ik zal jullie niet klieren met verhalen maar met foto's
- MC-Reptiles
- Paleosuchus
Ziet er al netjes uit 
Ben benieuwd naar het eindresultaat
dankjeMC-Reptiles schreef:Ziet er al netjes uit
ik kan ook niet wachten
eventjes met tegellijm ook de laatste laag en ook daarmee paar zwakke plekjes wegwerken die ik wel lijk te hebben overgeslagen vreemd genoeg......
en dan laatste zwarte laag eroverheen
Ja dat is vaak zo, dan denk je het helemaal dichtgesmeerd te hebben, en dan nog vind je bergen gaatjes!
Schiet lekker op DD! Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Schiet lekker op DD! Leuk, ben benieuwd naar het eindresultaat!
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!