nieuwe huisgenoot!

Forum voor overige dieren gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 26 nov 2011, 13:12

Hier gebruiken we ook slipkettingen hoor, als je ze correct gebruikt is daar inderdaad niets mis mee.
Maar zoals al aangegeven, de hond moet zichzelf uitputten/dichttrekken, is zeker niet de bedoeling dat je daar constant aan zit te trekken. Daar snapt die hond niks van. :)

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 27 nov 2011, 17:34

Hey Ed die cursussen zijn zoiezo niet voor de hond maar voor het baasje, en ik denk dat jij zo'n cursus niet meer nodig hebt hoor :)
Dus als jij het niet helemaal eens bent met hoe ze het aanpakken daar dan moet je niet gaan joh,
je moet het toch op jouw manier doen toch ?

En slipkettingen tja is in mijn ogen goed als al het andere niet meer helpt, vergeet niet dat tors nog erg jong is he
geduld hebben loont.
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 27 nov 2011, 23:46

Dit is de 5e hond die ik train/opvoed, toch ga ik altijd weer op training met ze. Ten eerste omdat ik het wel prettig vind dat iemand waarvan ik weet dat hij enorm veel ziet aan honden en aan mijn houding tijdens het trainen, je op kleine dingen kan wijzen. Iedere hond is toch weer anders en ik wil er uiteindelijk ook mee gaan sporten, dus "finetuning" is wel van belang. :D Ten 2e omdat ik het "meelopen aan de riem" tussen de andere honden en mensen erg waardevol vindt.
Maar hoe zegt die puppytraining dat je het moet oplossen dan, met dat trekken?

Ik laat overigens de hond de ketting niet dichttrekken, voor die tijd heb ik al een rukje gegeven (en ben ik meestal van richting veranderd) om aan te geven dat hij mij moet volgen. Dat is dus een rukje waarbij de ketting direct weer open gaat omdat de riem direct weer verslapt. Nu bij Puck doe ik dat met het halsbandje, gewoon zachtjes maar snel, tegelijk met het commando.
Ze leert snel, alleen doordat ik iedere keer commando's in de zelfde volgorde geef, gaat ze nu zelf invullen. "Ik zal wel moeten gaan zitten nu, dus doe ik dat alvast maar!" Dus de boel maar een beetje door elkaar gooien vooraan. :D
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 27 dec 2011, 23:07

Hoi, weer een stuk verder, test met succes afgerond al ga ik pas in April weer verder, laatste keren in een modderbad kunnen staan daar, en dan hebben we weer daglicht !
Hij is nu ruim 5 maanden 61 cm hoog en 24 kg zwaar, luistert binnen uitstekend , alleen dat volgen met ontspannen riempje wil nog niet lukken, ook blaft die naar alles en iedereen, wat ik ook zeer irritant vind.
Zijn melk tanden zijn bijna allemaal eruit heb er 8 kunnen rapen.

Afbeelding

Gr. Eduard.
Laatst gewijzigd door Eduard op 28 dec 2011, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 28 dec 2011, 09:12

Tors ziet er goed uit Ed :G
Al vind ik hem persoonlijk wat aan de smalle kant(zou wel wat voller mogen)

En dat trekken en blaffen klinkt als puppy gedrag, gaat wel over ;)
En nogmaals dat word een beer van een hond echt super :G

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 28 dec 2011, 10:31

Leuke foto Ed! Jeetje wat is ie alweer gegroeid! :) Mooi om te zien hoor die ontwikkeling.
Gek eigenlijk, ik zie het bij jou hond beter dan bij mijn Puck, maja daar zit ik dan ook iedere dag bovenop! :D
Die gaat nog wel uitdijen, wat is ie nu? Dik 6 maanden ofzo?

MC-Reptiles
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » 28 dec 2011, 11:29

Hij groeit snel Eduard :G
En dat trekken gaat idd wel over :)

@ Doris: hij is ruim 5 maanden, staat er bij ;)

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 28 dec 2011, 11:39

Hoi, ja de groei zit er goed in al had hij een achterstand, dit was al in het nest zo , daar er 5 pups waren 3 reutjes en 2 dominante grote teefjes, 1 groot reutje die ik wel wilde hebben maar al gereserveerd was, bleef onze muis over [zo noemt mijn vriendin hem] en nog een veel kleiner broertje die werd aangevallen door die dominante zusjes toen wij daar waren de fokker moest ingrijpen! denk dat dit alles met een achterstand te maken had, komt daar nog bij dat de zaak waar ik het voer haal mij een verkeerd voerschema mee gaf waardoor hij de eerste maand 80gr. te weinig op een dagdeel kreeg! Hij is nu 5,5 Maanden oud bijna zo groot als een teef volwassen wordt, dus denk ook wel dat die rond de 70 cm hoog gaat worden aangezien ze tot 9 maanden de hoogte ingaan en dan tot hun 15 maand de breedte in dus forser worden Sus! Dat komt wel goed, alle honden komen hier uit zo om de 40kg
en ja mij valt het op dat die eerst onder de salon tafel doorliep en nu 20cm daarboven uitkomt, dus daar meet ik hem gevoelsmatig op, soms nog met een meetlint maar daar gaat die meteen in bijten! Dus tegen een muur drukken vinger op zijn schofthoogte houden en dat opmeten, wegen doe ik om de 2 a 3 weken.
Gr. Eduard.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 30 dec 2011, 01:13

@MC ah thanks, over het hoofd gezien! Ik dacht dat Tors een dikke maand ouder was dan Puck en die is volgende week 5 maanden. :)

Ik weet niet of een kleinere hond direct een achterstand heeft. Zou me eerder zorgen maken als het dier veel harder groeit dan gebruikelijk.
Vooral als pups ouder worden (de 3 maanden voorbij) en verder kerngezond zijn en niet graatmager betekent kleiner blijven niet direct achterstand. Ja een groeiachterstand ten opzichte van zijn nestgenoten misschien, maar iig geen zwakte.
Vraag me ook af of het ook door het voer komt. Een pup vermagerd eerst heel sterk voorsat hij echt lichamelijk terug gaat lopen, dat had jij wel gezien denk ik.
Eerst maar eens wachten tot hij anderhalf is, dan heb je de jonge versie van het uiteindelijke resultaat en weten we meer :D

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 30 dec 2011, 11:12

Hey Ed.
Je ziet bij de geboorte al best veel veschil kwa grootte en gewicht bij puppy's
Dat wil eigelijk helemaal niks zeggen, vaak worden de kleinste uiteindelijk de grootste,en de sterkste honden.
Dat ze te weinig eten hebben gehad de eerste maandjes van zen leven dat had ik je al gezegt toen we bij jou waren, maar dat wist je toen al
daaromis ie ook wat mager.
Dat krijg je als je met porties voer, dat is eigelijk heel slecht voor honden
vooral voor puppies.
Omdat iedere hond anders is en de ene heeft meer voer nodig dan de andere.

Ook is het zo dat als een hond altijd brokken tot beschikking heeft een rustige eter word, maar voer je een hond kleine afgemeten porties zal ie wat ie krijgt zo snel mogelijk opeten wat erg slecht is voor zen spijsvertering,

Ook is het zo dat een hond die altijd voer tot beschikking heeft
eet wanneer die honger heeft, veel mensen denken dat een hond dan snel te veel eet maar dat is niet zo. ;)
Een hond word nooit te dik van brokken maar van te veel en verkeerde tussen doortjes :D

Ik hoop wel Ed dat Tors geen puppy brokken meer krijgt want dat mag ie niet meer,daar groeit ie te snel van, maar dat zal je wel weten he hi hi

Een hond van Tors zen formaat mag best al een 3 kilo brokken per week eten, als ie volwassen is zal dat een kilo of 6 zijn per week

Mijn Tessa at in haar uppie een kilo of 6/7 per week en ze had een mooi gewicht van 30 kilo
Toen ze ouder werd ging ze minder eten en kwam wat kilo's bij maar ze is nooit dik geweest.

Ik weet Ed dat jij heel goed bent voor je honden ;)
en 40 kilo is een prachtig gewicht voor een reu
Ik weet ook zeker hoor dat Tors opgroeit tot een mooie reu
en nogmaals dat ie wat mager is is niet jouw fout maar de kweker zen fout
een pup hoort een dikke buik te hebben.
Kijk maar naar het verschil van Doris haar puppy toen ze hem net hadden die was mooi op gewicht.

Dat had Tors niet.
En je doet het goed hoor om hem niet te gaan vetmesten maar het rustig opbouwd :G

Dit is geen aanval naar jou he Ed ;) ik wou het gewoon ff zeggen :D

MC-Reptiles
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » 14 jan 2012, 20:38

En hoe gaat het nu met Tors?
Luistert hij al wat beter? :D

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 14 jan 2012, 22:10

Hoi mensen, ja hij luistert binnen goed ! Dat heeft die van het begin gedaan, buiten gaat het nu ook een stuk beter al begrijpt hij het volgen niet of te wel wat ik daar onder versta, echt een kop te ver voor mij uit en dat wil nog niet! En af en toe geeft die een ruk met zijn 27kg. en dan krijg ik een scheut in mijn rug, soms kan ik hem dan wel eens vermoorden in mijn gedachte, maar moet zeggen ik pak hem nu wat strenger aan, dat wil zeggen hem corrigeren en niet verder gaan met dat getrek van hem, verder heeft die wat pech gehad daar we de laatste weken niet vaak in het veld/ bos geweest zijn i.v.m. het slechte weer wel genoeg gelopen, morgen gaan we het bos in dan kan hij eens lekker los gaan!
En ja sus hij zit nu op 3,5 kg voer in de week dat zit wel goed en hij ontwikkeld zich verder uitstekend, in het begin wat mager maar liever dat dan omgedraaid, en ik voer wel in porties zitten nu op 2 x per dag en dat hebben de andere honden in die 21 jaar ook altijd zo gehad, niets mis mee, heb dat met Roxy [de vorige hond] wel eens gedaan maar dat voer gaat zeker in de zomer naar een uurtje stinken met gevolg dat ze het dan helemaal laten staan. zal eens een fotootje van dat heerschap zoeken heb nog een paar leuke foto's.
Gr. Eduard.

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 15 jan 2012, 10:47

Hey Ed,
Ik vond dat doen we bij jou waren Tors al uitzonderlijk goed luistert
voor een pup, En dat trekken buiten ja ok het is dan ook nog een pup he en buiten is het zooo spannend,
Maar ja je moet wel streng zijn ja maar komt goed, Tors is echt een lieve vriendelijke hond,met gewoon nog wat puppy streken lol.

Foto's is altijd leuk :yahoo:

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 15 jan 2012, 13:18

Ik ben in principe ook voor het de hele dag ter beschikking stellen van voer. Ze leren er beter van proportioneren. Ik heb echter 1 hond met speciaal voer voor haar nieren wat het onmogelijk maakt voor mij om het toe te passen.

Overigens zou ik niet inzitten over magere pups, idd zijn te dikke pups zorgelijker, zeker als ze hard groeien. Veel herders en ook bordercollies zijn rond de 7 tot 9 maanden broodmager, je kan aan hun energiepatroon zien of ze te mager zijn of niet. Het groeien en energieverbruik houdt vervetting meestal tegen.
Waar je wel op moet letten met energieke honden is hoeveel ze poepen. Mijn reu at net zoveel als een duitse herder en poepte zich een slag in het rond van al dat eten, maar bleef zeer mager.
Dat betekent dat ze niet goed hun voer weten op te nemen. Hiij kreeg dan ook op den duur lichtverteerbaar high energy voer, en dat werkte goed. Hij werd niet veel dikker, maar hoefde ook niet meer 6 keer per dag enorme hopen te produceren :D

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 02 feb 2012, 18:45

Zo tijd voor een winterkiekje, nu kunnen we iedere dag gaan wandelen, wat voorheen met al die nattigheid niet te doen was, al is het wel behoorlijk koud overdag -4ºC en vooral die snijdende wind daarbij maakt het een beetje schraal, maar Tors heeft dolle pret, hij geniet er iedere dag weer van,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr. Eduard.

Plaats reactie