nieuwe huisgenoot!

Forum voor overige dieren gerelateerde onderwerpen.
Eduard
Paleosuchus
Antispam: Nee

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 20 okt 2011, 20:19

hoi, het wisselt met de dag vandaag lag het linker oortje weer tegen het staande aan! ziet wel maf uit, de dierenart schrok een beetje van die dikke poten zij ze! wordt naar zeggen inderdaad een kleine beer :D

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 21 okt 2011, 10:09

haha als die oren tegen elkaar aanliggen is het net of ze een mutsje op hebben! :D
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 23 okt 2011, 17:52

Ja dat mutsje is er wel maar iedere dag anders vandaag is meneer niet te genieten, te veel energie, en erg ondeugend, hij verkent zijn grenzen, van hoever hij gaan kan :)

Afbeelding

Gr. Eduard.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 24 okt 2011, 09:14

Mooie foto Eduard! :) En zo te zien idd hard gegroeit!

sus en mark
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door sus en mark » 24 okt 2011, 18:10

Och het is wat lekkers he, en die puppie oogjes :)
En ja pff die groeit hard zeg pff
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 24 okt 2011, 20:49

Damn die groeit zeker 5 cm per dag. :G
Gaat een mooie donkere worden, zo zie ik ze graag (de hond). :D

Enja in onze zotte jaren zijn we allemaal wel ondeugend geweest niewaar.

chipcharlie
Physignathus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door chipcharlie » 25 okt 2011, 20:45

Ha, je ziet op die foto dat hij ligt te broeden op iets ... en dat dat niet mag, zie je in z'n ogen. :D

pinstripeke
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door pinstripeke » 13 nov 2011, 09:37

Oooh wat ziet hij er ondeugend uit. Prachtige pup hoor :)
1.1 Iguana rinolopha
0.1 Physignathus lesueurii
1.0 Pogona vitticeps
1.1 tokay gecko
1.1 Epicrates cenchria cenchria
1.2 Boa constrictor
2.1 Python molurus( 2 albino, 1 wildkleur)
3.2 Pantherophis Guttata (2 wildkleur, 2 missing black, 1 missing red)
1.0 Acantrophis dumerilli
1.1 Philodryas baroni
1.0 Ambystoma tigrinum
0.1 Brachyphelma smithi
0.1 poecilotheria regalis
3.2 Litoria Caerulea
1.0 Litoria Infrafrenata
2.0 Hyla cinerea
1.1 Lamasi panguana
2.1 Epidobates tricolor

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 13 nov 2011, 22:11

Hoi, op die foto was hij nog behoorlijk ondeugend [ alle dingen gaan doen die niet mogen!] inmiddels is hij redelijk getemd en luisterd voorbeeldig, zinderlijk is hij al 4 weken als zijn baas niet in slaap valt en hem vergeet :) alleen het trekken is helaas weer terug omdat we naar het losloop gebied gaan in de buurt en hij weet dat we gaan stokgooien, dus daar moet ik wat op gaan verzinnen, hij groeid nu erg hard heeft 4 weken lang te weinig voer gehad door verkeerde voorlichting! Maar is bezig met een inhaalspurt denk dat die nu op 54 cm zit , zal hem weer eens wegen en meten en een foto nemen van een jonge herder met staande grote oren :D

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 22 nov 2011, 12:59

Andere route nemen, of zodra hij gaat trekken de andere kant oplopen is een optie. :) Ik loop gemiddeld 3 keer het stukje naar het uitrenveld om Puck te laten begrijpen dat ze mij moet volgen ipv op de automatische piloot richting die gezellige plek te trekken.

Maar goed, hoort allemaal bij het leerproces nietwaar! :)

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 24 nov 2011, 19:41

Hoi ik probeer werkelijk alles, terug naar achteren andersom, gisteren op de training zette hij mij helemaal in mijn hemd! zo van het wordt eens tijd dat je er eens wat aandacht aan besteed, ik was al behoorlijk over de rooie mijn handen bloede al want daar werken ze met lekkere hapjes als beloning waar ik zelf geen voorstander van ben, want zo paai je de hond, en grijpt die naar ieder kunsje naar mijn hand! vanochtend met borstelen weer aan het bloeden en toen heeft die mijn oerschreew mogen aanhoren, hij wist echt niet wat die daar van moest denken, daarna een flink stuk gaan lopen en hem kort gehouden qua riem en aandacht en toen ging het wel, helaas van korte duur vanmiddag weer het oude liedje! Om moedeloos van te worden :(

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 25 nov 2011, 11:09

En maar vol blijven houden Eduard!
Maar, als die cursus niet past bij jou eigen idee van opvoeding, is het dan wel geschikt om daar toch heen te gaan? Tis denk ik lastig als je er zelf niet vol achter staat, om het toch zo te doen.

Ik train niet met snoepjes of klickers. Gebruik stem, halsband en lichaamshouding, en het zal voor sommigen wat hard klinken, maar met een maand of 5 krijgt ze een slipkettinkje. Als je die goed gebruikt een goed hulpmiddel.

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 25 nov 2011, 11:35

Ja Doris ik weet het je moet ook consequent blijven en niet teveel afwijken het is mijn 3e hond en ja ben nu bijna klaar daar nog 2 keer te gaan en dan toets zoals zij dat noemen, hij doet alles wat moet, komt meteen laat tanden zien af liggen en op een zijkant liggen voer in de bak en op seintje pas gaan eten , alles perfect op dat lopen na, binnen gaat het perfect loopt die mooi achter mijn hand aan links rechts omkeer werkelijk alles! Maar op het moment van buiten komen veranderd dat en gaat die trekken of te wel vooruit lopen echt trekken niet, maar hij hoort mooi naast te lopen!
Wat betreft die slipketting ik had deze bij de eerste les mee [van de vorige hond] en dat werd mij verboden was dier onwaardig! Terwijl 10 jaar geleden net bij de zelfde vereniging uitsluitend met deze kettingen gewerkt werd met een veter er door heen geregen! Ik denk dat ik het voor eigengebruik ook weer ga toepassen, gisteren een eerste tandje kunnen oprapen was net op tijd want die vreet die ook op!
Gr. Eduard.

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Doris » 26 nov 2011, 00:11

Nou succes man! :D Heeft bij mijn reu ook ff geduurd, uiteindelijk toch gelukt met vrij resoluut naar zijn kant omdraaien en weglopen. Maar daar is wel een tijdje overheen gegaan.
Tors is nog jong en verder heeft hij dus alles prima in de gaten. :)
Bij de training die ik doe begin je pas met 5 maanden met volgen/naast je lopen. Ze moet nu mee kunnen lopen aan een lange riem, maar heeft de vrijheid om te gaan waar ze wil. Zolang ze maar niet trekt of voor mijn voeten loopt.

Slipkettingen, laatste woord is er nog niet over gezegd. Ik vind het, mits verstandig gebruikt, een erg goed middel, net zoals ik een stok met het schapendrijven een goed middel vind.
Ik ken de weerstand, maar meestal hoor ik mensen erover die het fijne er niet van weten en die meteen voor zich zien dat ik als een gek aan zo'n kettinkje ga rukken.

Eduard
Paleosuchus

nieuwe huisgenoot!

Ongelezen bericht door Eduard » 26 nov 2011, 09:52

Hoi, ja over die ketting is veel te zeggen ik denk inderdaad dat hij hier nog te jong voor is en eerder schade aanbrengt, ik denk dat ik hem bij de vervolgcursus had bij mijn vorige hond toen die 5 a 6 maanden was , het is ook niet te bedoeling om hier flinke rukken aan te geven maar de ketting dicht te laten slippen als hij trekt zodat het hem uitput dus als nadelig ervaart als hij trekt, bij de volwassen hond heb ik leren riemen die ook dicht trekken, we zien wel hoe het zich ontwikkeld en of ik nog naar de laatste 2 lessen ga!
Gr. Eduard.

Plaats reactie