Intellagama l. lesueurii van Rage

Forum voor hagedissen gerelateerde onderwerpen.
Jan Paul

Physignatus lesueurii geslacht?

Ongelezen bericht door Jan Paul » 19 apr 2010, 20:51

Ohw :mda:

Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 14 jul 2010, 22:44

Erik
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Erik » 27 jul 2010, 14:32

Zeer zeker mooie dieren joh!!!! Succes met de andere bak!

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 09 feb 2011, 23:14

Ik heb er lang moeten opwachten en naar zoeken. Maar heb dus eindelijk een man gevonden die me ligt qua uiterlijk en gezondheid. Owja bedoel dus een lesueurii man. :D
Zijn niet de meest superfoto's, snel even met gsm genomen. Laat hem nog zoveel mogelijk met rust zodat hij zich rustig kan settellen met zijn nieuwe harem.
Zijn klimskills laten het momenteel wat afweten, dus wat extra takken met grip in geplaatst. En het is een echte wateragame, zit heel veel in en onder water te zwemmen.
Naam voor hem heb ik ook nog niet, dat zal een plotse ingeving worden. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Let bij volgende foto op die rode streep die over zijn keelwam loopt. Sinds enkele dagen is die nog meer opgekleurd. Is dus best speciaal om te zien. :)
Afbeelding
Spark de meest dominante vrouw onder de UV lamp.
Afbeelding

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 09 feb 2011, 23:34

Ow en voor ik het vergeet. Een dikke bedankt aan Patrick (Sixblade) die dit diertje voor mij heeft meegebracht zodat we niet zover meer moesten rijden. ;)
Was nog bijna twee uur enkele rit, maar was al pak dichter.

Dus nogmaals bedankt kerel. :G

Eduard
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Eduard » 09 feb 2011, 23:45

Proficiat met je nieuwe aanwinst, een mooi exemplaar! dan kan het bij jou ook gaan starten met een eventuele kweek :G
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 09 feb 2011, 23:52

Bedankt Eduard,

Als het aan de man ligt zal kweek niet telang duren, zit constant in alle richtingen te kopknikken. Maar vermoed dat het maar laat in het jaar zal zijn of zelfs volgend jaar maar pas. We zien wel, kweek is zeker geen must hier. :)

Eduard
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Eduard » 09 feb 2011, 23:57

Hoi, bij mij ook niet hoor, ik heb ze omdat ik ze prachtig vind , en als er geen nakweek komt vind ik dat ook goed, maar stiekem willen we dat toch wel ! :)
Gr. Eduard.

Sixblade
Hydrosaurus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Sixblade » 10 feb 2011, 05:49

Geen dank Thomas,Heb ik graag voor je gedaan!Ziet er goed uit zie ik!Hij vermaakt zich wel met de dames ;-) Veel plezier met de man.

Grtz
Patrick

sus en mark
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door sus en mark » 10 feb 2011, 10:38

proficiat met je nieuwe aanwinst het is een prachtig kereltje
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 10 feb 2011, 11:29

@ Eduard: Daar heb je wel gelijk in, nakweek is na gezonde dieren de kers op de taart natuurlijk.
Heb er in eerste instantie een man bijgeplaatst om mijn ene vrouw te kalmeren en dit lijkt momenteel al te werken. Die vrouw is tov mijn andere vrouw al pak rustiger.

@ Sixblade: Bedankt en bedankt. ;)
Hij vermaakt zich momenteel inderdaad met de dames, zit in alle richtingen te kopknikken.

@ Sus: Bedankt, vind ik ook. Maar zeg maar kerel, echt klein is hij niet. :D

MC-Reptiles
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door MC-Reptiles » 10 feb 2011, 11:54

Mooie man hoor :G

Die gaat in de toekomst ook voor mooie nakweek zorgen :)

Mark

Doris
Paleosuchus
Contacteer:

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Doris » 10 feb 2011, 12:29

Ik heb weinig aan bovenstaande reacties toe te voegen.

Dus gewoon maar een: gefeliciteerd met je nieuwe man! :D
Voor wijn bij het water, moet er water bij de wijn!

Laurens
Paleosuchus

Physignatus lesueurii

Ongelezen bericht door Laurens » 11 feb 2011, 22:01

Gefeliciteerd met de aanwinst Thomas!
Weet hoe lang je al opzoek bent naar een man, prachtig dier dit!
Heel veel plezier met dit diertje en veel kijkplezier, maar dat komt wel goed denk ik :D
Huidige collectie:
1.0 Lygodactylus williamsi
0.3 Dendrobates leucomelas

Gehad:
3.0.0 Physignathus cocincinus (Easy, Lizzy & Lazy)
1.0.0 Physignathus cocincinus (Speedy)
Pachnoda marginata peregrina
Carausius morosus
Neocaridina heteropoda
Blaptica dubia
Diverse vissen

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Physignatus lesueurii van Rage

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 22 feb 2011, 17:00

Ik had Sus beloofd wat meer verhalen te schrijven over het verloop en gedrag van mijn dieren. Bij deze. ;)

De nieuwste aanwinst is ondertussen een tweetal weken in mijn bezit en doet het elke dag beter. Een naam heb ik echter nog niet voor hem, maar dit komt nog wel.
In het begin zat hij altijd beneden, vermoedelijk door verschillende omstandigheden zoals nieuwe huisvesting, nieuwe vrouwen, niet gewoon om te stijl te klimmen, etc.
Door wat aanpassingen te maken in de riparium zodat hij makkelijker naarboven kon en door hem na enkele dagen aan te sporen met geregeld eens boven (onder een lamp) te zetten, doet hij dit nu allemaal vanzelf. Hij heeft zelfs een zonplek voor hem alleen opgeeist waar hij onder gaat slapen en niet vanonder komt tot de middag. Na de middag begint hij aan zijn dagelijks kopknikken tegen de dominante vrouw en met effect.
Qua eten zie je dat hij bepaald voedsel gewoon is zoals dubia's en wasmotlarven. Dit wordt dus een uitdaging het eetpatroon te veranderen, daar hij sprinkhanen aankeek met de gedachte "je denkt toch niet dat ik dit ga opeten".
Mager is hij niet, maar er mag toch wat aan bijkomen, denk dat dit wel zal komen eens zijn klimspieren zich nog beter ontwikkelen en hopelijk wat meer gevarieerd gaat eten.

De dominante vrouw, beter bekend als Spark, is echt wel dominant en ging in begin de man gaan imponeren, echter met weinig reactie. Momenteel krijgt Spark wel reactie terug in de vorm van hevig kopknikken, substraatlikken en staartkwispelen, dus zeker geen bijtgedrag van beiden. Als Spark dit ziet, weet ze niet direct goed wat te doen en gaan ze ook maar wat substraatlikken. Wat dit substraatlikken (is overigens aan dichtsbijzijnde item likken) nu net betekend probeer ik te achterhalen, momenteel denk ik dat het iets te maken heeft met het proeven/identificeren van de tegenstander. Maar weet ik dus helemaal niet zeker.
Maar om weer voort te gaan op het verhaal, de man reageert nu dus en zet zelfs af en toe al de achtervolging in, althans als de omgevingstemperatuur warm genoeg is.
Het effect van de man is overigens al goed te zien, de dominantie lijkt zienderogen te verdwijnen bij Spark zowel in gedrag als kleur, zo is ze van mooi rode borst naar eerder zalmoranje gegaan. Hopelijk brengt dit ook een goed effect mee op de andere vrouw Bleach die momenteel zich nog maar zelden laat zien en nog overwegend in haar grot blijft.

Is kijken wat kan ik nog vertellen. Hun dag over het algemeen begint dus maar rond de middag, daarvoor liggen ze gewoon te zonnen op Bleach na die maar heel af en toe even komt zonnen en baden/drinken.
Na de middag komt de activiteit erin en worden ze al wat actiever, gaan is baden en terug onder de lamp. Echt heel actief zijn ze dus nog niet, maar dit hoeft ook niet op deze tijd van het jaar.

Gemiddelde dagtemperatuur overdag: 12° tot 18°. Bovenaan warmer dan onder aan.
Baskspot: 30° tot 35°. (2 lampen dus)
Nachttemperatuur: 10° tot 15°.
Watertemperatuur: 19°.

Plaats reactie