Intellagama l. lesueurii van Rage

Forum voor hagedissen gerelateerde onderwerpen.
Ragecrusher
Beheerder
Antispam: Nee
Contacteer:

Istiurus lesueurii van Rage

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 10 dec 2013, 12:08

Even ter info.

De vrouwen liggen hier beide te slapen (winterslaap).

Bleach was 2 weken geleden al blijvend in de grot aan het slapen en sinds dit weekend is Spark er zich bij gaan leggen en komt niemeer naar boven.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 10 dec 2013, 13:00

Hoi, ja hier is Hayke ook even gedoken maar gisteren was ze er weer, ze reageren op de nachtelijke afkoeling, als het buiten vriest is dat voelbaar in de kas door de ventilatie gaten 2x ronde pijp van 10cm , de kas zit weer potdicht, heb het snoeiwerk gelaten door de omstandig heden in September, zal voor de snoei nog een foto maken, ga nu ook de radiators langzaam terug draaien dat ze nog dik 2 maanden kunnen slapen.
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 11 feb 2014, 12:15

Hier is Spark terug uit winterslaap, althans toch uit haar grot. Verder verloop van de winter zal ze doormoeten in winterrust dan maar ergens hangend op een tak.

Nu ze sloom zijn, zag ik dus het ideale moment voor weging en meten.
Nou ze was minder snel, maar dat stopte haar niet om in mijn vinger te bijten en liet niet direct los. Net of je vinger tussen een bankschroef zit met scherpe tandjes. Tranen schoten me in de ogen zoals ze me vast had.
Uren nadien klopte mijn duim nog en momenteel is het topje gevoelloos.
Resultaat = nagel van mijn duim letterlijk in stukken gebeten, moeten laten inknippen bij dokter. Een duim zo blauw als wat en een kleine wonde van de beet. Gelukkig heeft ze niet zitten trekken, dus geen diepe wonde ofzo, anders was ik denk ik stukje vlees van mijn duim kwijt. :lol:

Bij deze een waarschuwing voor iedereen. Een gezond exemplaar laat je jezelf best niet door bijten. Ook niet zoals mij per ongeluk. :D

Willem
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Willem » 11 feb 2014, 14:24

auch, pijnlijk.
Heeft nogal wat schade aangericht als je nagel kapot is.
Developer of Viva-Cura.nl

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 11 feb 2014, 18:36

Nou jong , ben je nu ook al onderdanig aan je reptielen :lol: die zou van mij zou een behoorlijke knal gehad hebben zodat ze dat achterwegen laat! Echt niet normaal, Hayke heeft in de Zomer de neiging in mijn been te springen bij het openen van het verblijf, als je een korte broek aan hebt is dat pijnlijk, heb haar een keer van mijn voet afgeschopt en dat was voldoende :) ook een calyptratus man deed dat een keer in mijn hand bijten en niet loslaten, dier met hand onder de kraan gehouden, meteen bevrijd van die engerd, ze mogen blij zijn goed te zitten en gevoed te worden, maar bijten nee echt niet meer ;)
Hier is Floris niet in winterslaap gegaan komt door de zachte winter, ook niet af te koelen, wat vorig jaar wel lukte ten kosten van veel planten, Hayke slaapt wel nog.
Gr. Eduard.

joeym
Paleosuchus

Ongelezen bericht door joeym » 11 feb 2014, 23:02

Aii, klinkt zeker niet fijn.
Gelukkig ben ik nog nooit gebeten door mijn Shini's, moet ook een soort van hel zijn als je internet moet geloven.
1.1 Shinisaurus crocodilurus

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 12 feb 2014, 12:11

K'heb ze nadien wel terug in het riparium geworpen Eduard. :lol:
Het zijn jammergenoeg geen honden waar je eens op roept en gehoorzamen.
Dat op been/lichaam springen klinkt bekend, doen ze hier ook als ze zien dat ik voer mee heb. Is vaak ook met een halve gooi dat ik ze van me lijf haal. :D

Maar op moment zelf was het enkel de pijn waar ik kon aandenken en kalm blijven. Kan me niet voorstellen wat het moet zijn als ze echt nog eens beginnen te schudden.
Vooral de drukkracht van die beet was immens en niet anders te vergelijken dan je duim tussen een bankschroef steken en iemand laten aandraaien. :D

Bleach zit ook nog in winterslaap. Is jaarlijkse traditie dat zij het langer volhoudt dan Spark. :)
Trouwens winterslaap is geen must, zolang ze maar een afkoeling hebben gehad. Kan me niet voorstellen dat het in je kas nu 20° Celsius is toch?

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 12 feb 2014, 12:51

Hoi, basis temp. was de laatste 2 maanden +-16ºC maar nu de zon er bij komt gaat het richting 20ºC denk dat ik over 2 weken de rest van de spots en u.v weer ga aanmaken, maar maak mij geen illusies meer omtrent een aanstaand nest!
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 12 feb 2014, 12:55

Juist ik vergeet altijd dat het in de Limburg altijd wat warmer is dan hier.

De moment dat je stopt met hopen, zal je wel een vruchtbaar nest krijgen, let op mijn woorden. :D

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 14 feb 2014, 22:59

Nog even ter info, was ik vergeten te melden.
Heb wel de totale lengte nog kunnen meten, de SVL niet, toen had ze mij vast dus. :lol:

Maar Spark is maar liefst 76 cm lang. Wat voor een vrouw dus echt wel groot is.
Wegen heb ik jammer genoeg niet kunnen doen, dat moet een volgende keer dan maar, misschien eens Bleach wakker is.

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 20 feb 2014, 18:21

hier dizzy niet in winterslaap maar Dobby en klein dumpytje wel word wel beetje ongerust nu ze hebben zich letterlijk ingegeraven (ingang dicht met grond)

Ja ze kunnen echt hard bijten he lol.
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 21 feb 2014, 12:02

sus en mark schreef:hier dizzy niet in winterslaap maar Dobby en klein dumpytje wel word wel beetje ongerust nu ze hebben zich letterlijk ingegeraven (ingang dicht met grond)

Ja ze kunnen echt hard bijten he lol.
Hoezo ongerust?
Is perfect natuurlijk en normaal dat ze met een winterslaap hun hol afdekken hoor met aarde en bladeren. ;)

sus en mark
Paleosuchus

Ongelezen bericht door sus en mark » 21 feb 2014, 19:37

Ongerust omdat ik dobby al dik 3 maanden niet meer gezien heb. en dumpy was aan het vervellen toen ze in winterrust ging.
Just like the curse, just like the stray
You feed it once and now it stays.

Eduard
Paleosuchus

Ongelezen bericht door Eduard » 21 feb 2014, 22:38

Hey Sus, ben jij ook uit winterslaap? Alles goed met de kleine? en ja die dieren komen wel, geen zorgen maken, geeft nog even rust ;)
Gr. Eduard.

Ragecrusher
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragecrusher » 23 feb 2014, 14:45

Bleach zit hier ook nog in winterrust, zal inmiddels ook bijna 3 maand zijn. Maak me helemaal geen zorgen.
Die komen wel naar buiten eens de bodem voldoende opwarmt. ;)

Plaats reactie