Ik ben van plan in december/januari aan het nieuwe terrarium van mijn baardagaampjes te beginnen het wordt 100x115x60 zoals de titel al zegt en krijgt als primaire lamp een 70W Solar Raptor Flood.
het terrarium wordt gemaakt van Betonplex en hardhout omdat ik mooie kleuren wil maar geen gevaarlijke verfdampen zoals beits wil!
er komen 2 schuifruiten en 2 zelfgemaakte achterwanden in het terrarium.
2 maal een 30x30 ventilatie van een metalen equivalent van horregaas en 3 keramische fittingen (belastbaar tot 150W) zodat ik flexibiliteit in mijn lampen heb.
dit waren mijn primaire plannen, ik heb eventjes in de chat met Willem en Ragecrusher zitten praten en die raadde mij aan om hier eventjes een topic aan te maken zodat jullie mij misschien een beetje beter met de inrichting konden helpen.
Ik wil veel natuursteen gaan gebruiken (het liefste neutrale kleuren als wit grijs en zwart) en een waterbak maken waar de diertjes voor een groot gedeelte in kunnen zodat ze kunnen baden.
Nu hoorde ik dat een legbak/rustplaats van 30x20x20 (lxbxh) geen overbodige luxe was voor de dames wegens rustplaatsen en eventuele legplaatsen (niet voor kweekdoeleinden maar slechts voor blinde legsels). Deze legplaatsen werden dan afgesloten van boven en daar kwam een lamp op zodat de dieren niet te koel liggen.
graag zou ik al jullie meningen hier over horen en nog tips ontvangen voor ik de achterwanden definitief heb gemaakt zodat ik het zo goed mogelijk kan doen, mijn dames verdienen het beste daarom ook dat ze van 100x50x50 naar het maximaal mogelijke 100x115x60 gaan en een Solar Raptor krijgen in plaats van een Powersun.
Groetjes Tom ^.^